Direktlänk till inlägg 23 oktober 2009

Secrets people don't know.

Av Malin - 23 oktober 2009 09:24

Tusen saker jag egentligen skulle kunna skriva här men jag orkar inte direkt dra upp det för då skulle man sitta i evighet och få läsa samt att vissa saker gör sig inte passande för allmänheten att veta. Eftersom att många i allmänheten glider på andras olycka, det gör dem lyckliga. Så jag tänker inte göra allmänheten så lycklig idag.


Jag har spenderat några dagar med att läsa igenom min blogg till och från, gå igenom lite mer vad jag har skrivit och sådant. Dels för att det ger mig lite mer perspektiv på hur saker står till egentligen. Oftast skriver jag bara av vad jag har i huvudet just då och tänker inte riktigt igenom vad jag har skrivit.
Men det verkar vara i sin ordning ändå. Tydligen så kommer det inte bara ut ord och tankar bara sådär utan det är saker som verkligen är och inte bara saker man slänger ur sig för stunden.
Ibland kan det också vara skönt att läsa vad man skrivit så man inser lite mer vad allt handlar om och sådana saker.
Jag får ett större perspektiv på saker och ting som försigår i huvudet på mig, dock vet jag det redan men man får en större insyn om man läser det. Man förstår sig på det på ett helt annat sätt.
Men fortfarande, inga svar på saker och heller inga lösningar.

Tillit vad ett ord idag. Det där jäkla ordet som alla begär. Tillit, tillit, tillit.

Jag fattar, tillit. Alla begär det. Lätt att begära och begära, men sen om tilliten förtjänas eller ej det är ingen som tänker på. Halva min uppväxt har folk krävt tillit, men hur många har förtjänat den?
Tillit är ingenting som man bara ger bort till människor, tillit förtjänar man.
Och förstör man det, ja då har man enbart sig själv att skylla. Tillit tar tid att bygga och raserar man det vad förväntar man sig?
Jag har blivit sviken av så många människor jag litat på, till slut vågar man inte lita på människor längre.
Till och med de närmaste man har kan man inte ens lita på. Inte ens sig själv.
Varför begär folk då att man ska lita på dem för att det är det rätta att göra?
Hur många gånger har jag inte hört att lita på mig, du har inget att vara orolig för det lovar jag.
Det är just dom gångerna som det har slutat som värst. De gångerna jag önskar att jag bara vänt mig om och stuckit ihop med tilliten. Men vi människor är dumma ibland och vi är blinda för saker.


Innerst inne har jag vetat flera gånger att det varit fel men skjutit undan allting för att jag bara trott att det bara är jag som känner fel. Hade jag bara öppnat ögonen lite mer hade jag sluppit allt det som blivit.
Men som sagt, människan kan vara extremt blind och dum.

Jag kan iaf säga idag att det har inte varit mitt fel iallafall. Jag har bara haft otur. Valt fel val i livet, fel människor och fel vägar. Hade jag tänkt efter lite mer hade jag nog kunnat slippa undan iaf hälften av det.
Men det är alltid smart att vara efterklok. Nu istället får jag slåss med minnen och upplevelser som ibland kan driva mig till vansinne. Finns mycket som jag inte "tål" ännu. Spår som sitter i efter allt.
Riktigt svårt för när folk blir förbannade, då blir jag rädd. Vet hur det har slutat och jag blir livrädd för att det kommer att ske. Jag vet att alla inte är sådana, men det är en tanke som är svår att skjuta undan.
Att människor skadar en. Jag har svårt för att någon ens blåser mig i nacken, det får mig att minnas allt jag inte vill minnas, jag får panik om någon håller fast mig och jag kan inte ta lögner. Allt har sin bakgrund, det har satt sina spår många saker... Jag försöker komma över det men det är svårt. Det har blivit för mycket och för många gånger. Varför fanns det ingen stoppknapp?


Endel säger att jag har mig själv att skylla för att jag var dum. Är det verkligen så?
Att det är mitt fel för att jag var dum och rädd? Logiken hur misshandel, våldtäkt upprepade gånger, nedtryckningar, svek och att konstant bara ha sig själv skulle kunna bara vara enbart mitt fel?
Nyfiken på hur allt det skulle kunna bli mitt fel. Jag bad knappast om flera år med helvete fram och tillbaka.

 
 
Ingen bild

Maniac

25 oktober 2009 10:24

Jo, det är väldigt sant att tillit är något som är svårt men det finns alltid någon som förtjänar ens tillit. Men jag förstår dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2010 01:10

Vi gör ett försök i att rensa skallen lite i hopp om att få några timmars sömn inatt eftersom att det kommer bli en tidig morgon och en lång dag gissar jag på.Jag har fortfarande 1000 tankar som snurrar runt där uppe. Jag har försökt ge mig på att re...

Av Malin - 10 januari 2010 13:52

Som överskriften säger, anxiety (ångest).Så är det, så har jag det. Den där jävla ångesten som kommer krypande på när man minst anar det. Hur länge jag har haft det så har jag glömt bort, man lär sig till slut med att leva med det, den blir ett med m...

Av Malin - 8 januari 2010 13:41

Namn: Malin Kallas för: Hm, mallan, malle och älskling av <3 Stjärntecken: KräftaHöger eller vänsterhänt: Höger Piercingar: 7-8 i öronen samt en i naveln ( den i tungan fick flyga sin kos)Tatueringar: 5 st. (Midja, svank, skuldror, handled o...

Av Malin - 6 januari 2010 19:04

Jag är inte alls på humör just nu, vilket jag inte varit de senaste dagarna heller så. Jag går bara runt i mina egna tankar för tillfället, där är väl där jag spenderar mestadels av tiden antar jag. I mina tankar med att fundera, försöka bearbeta all...

Av Malin - 14 december 2009 08:28

Tiden går nästan för fort. Tycker inte att det var direkt längesedan det var sommar(!).Men nu är det snart jul istället. Vart tar allt vägen?Extremt trött idag känner jag. Borde ändå vara van snart vid att vara vaken innan 8 varje morgon men inte ida...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards