Direktlänk till inlägg 10 september 2009

torsdag.

Av Malin - 10 september 2009 23:30

When we fall, we hit the ground so hard that we don't know how to rise again.

Varför ska allt i livet konstant vara en kamp? En kamp med blod svett och tårar som aldrig verkar ta slut.
Det finns ingen ände på saker, det fylls bara på mer och mer hela tiden.
När man går uppåt kommer genast något som måste trycka ner en direkt för att man tydligen inte ska få må bra.

Dom säger att med motgångar kommer medgångar. Vart då?
Jag känner bara motgångar hela tiden. Medgångarna är som bortblåsta någonstans långt långt bort.
Varje gång jag tror på lycka så blir det alltid tvärtom.
Varje gång jag tror att allt kommer att bli bra och saker kommer att lösa sig så blir det inte så.
I slutändan är det jag som blir ledsen och sårad.
Men jag borde väl vara van vid det här laget att det Malin vill kommer aldrig att ske med något.

Att vakna morgonar och känna hur misslyckad man är. Att veta om att man inte lyckats med i princip någonting igenom livet. Att allt bara blir fel hela tiden.
Att man känner att man lika gärna kunde vara död för att bara slippa allting.
För då hade man inte behövt bry sig om problemen som existerar. Man hade sluppit allt sådant.

Är det mig det är så mycket fel på eller är det så andra vill att jag ska tro att det är?
Jag börjar verkligen fundera på en hel del saker.
Och jag känner bara hur allt rinner ur mig mer och mer för varje dag som går.
Jag känner att hur mycket jag än försöker göra saker rätt så blir allt bara fel.
Hur mycket jag vill saker så går det inte.
Jag förlorar alltid något på hur jag än gör med alla valen i mitt liv.

Jag trodde verkligen att vissa saker skulle vara lättare.

Att vara kär är bara en ren sårbarhet. Att älskar någon är detsamma.
Men hur mycket jag än försöker så blir det ändå bara fel.
I slutändan så är det antagligen jag som kommer att förlora som vanligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2010 01:10

Vi gör ett försök i att rensa skallen lite i hopp om att få några timmars sömn inatt eftersom att det kommer bli en tidig morgon och en lång dag gissar jag på.Jag har fortfarande 1000 tankar som snurrar runt där uppe. Jag har försökt ge mig på att re...

Av Malin - 10 januari 2010 13:52

Som överskriften säger, anxiety (ångest).Så är det, så har jag det. Den där jävla ångesten som kommer krypande på när man minst anar det. Hur länge jag har haft det så har jag glömt bort, man lär sig till slut med att leva med det, den blir ett med m...

Av Malin - 8 januari 2010 13:41

Namn: Malin Kallas för: Hm, mallan, malle och älskling av <3 Stjärntecken: KräftaHöger eller vänsterhänt: Höger Piercingar: 7-8 i öronen samt en i naveln ( den i tungan fick flyga sin kos)Tatueringar: 5 st. (Midja, svank, skuldror, handled o...

Av Malin - 6 januari 2010 19:04

Jag är inte alls på humör just nu, vilket jag inte varit de senaste dagarna heller så. Jag går bara runt i mina egna tankar för tillfället, där är väl där jag spenderar mestadels av tiden antar jag. I mina tankar med att fundera, försöka bearbeta all...

Av Malin - 14 december 2009 08:28

Tiden går nästan för fort. Tycker inte att det var direkt längesedan det var sommar(!).Men nu är det snart jul istället. Vart tar allt vägen?Extremt trött idag känner jag. Borde ändå vara van snart vid att vara vaken innan 8 varje morgon men inte ida...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards